Στρατηγική Marketing στην επαγγελματική αγορά

Success story

Εισαγωγή και ενσωμάτωση της λειτουργίας του Marketing στη δομή μιας παραδοσιακής εταιρίας εισαγωγής και διανομής τροφίμων.Δημιουργία χαρτοφυλακίου προϊόντων από μηδενική βάση και διαχείριση κατηγοριών προϊόντων και εταιρικών brands. Άνοιγμα σε διεθνείς συνεργασίες και διαχείριση στρατηγικών προμηθευτών-εταίρων από πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Δημιουργία σειρών προϊόντων που ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τα προϊόντα των πολυεθνικών και μεγάλων Ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, σε πολλές περιπτώσεις με συγκριτικά πλεονεκτήματα.

3000

κωδικοί προϊόντων στο χαρτοφυλάκιο της εταιρίας προς οργάνωση, διαχείριση, κατάργηση ή ενοποίηση. 3μηνιαίο αναλυτικό report πωλήσεων.

130

προϊοντικοί κωδικοί σε 12 κατηγορίες, κάτω από τα 4 own brands της εταιρίας δημιουργήθηκαν μέσα σε 6 χρόνια.

15%

ο μέσος όρος αύξησης του μικτού κέρδους στα νέα επώνυμα προϊόντα που δημιουργήθηκαν.

Η  ιστορία

Η κύρια δραστηριότητα της Παπαγεωργίου ΑΦΟΙ Α.Ε. είναι η εισαγωγή και διάθεσηΑ΄ υλών Αρτοποιίας – Ζαχαροπλαστικής και Μαζικής Εστίασης, καθώς και η αντιπροσώπευση πολυεθνικών οίκων στην τοπική αγορά. Το 2009 η διοίκηση της εταιρίας αποφασίζει να δημιουργήσει εξωτερικό τμήμα Marketing, εισάγοντας μια νέα πρακτική προσέγγισης της αγοράς, σε μια παραδοσιακή εταιρία με ιστορία 50 χρόνων. Σε άμεση συνεργασία με την ομάδα της Prime Marketing, σχεδιάζεται και υλοποιείται μία στρατηγική στροφή στη λειτουργία της εταιρίας, από την απλή διακίνηση εμπορευμάτων και προϊόντων άλλων εταιριών, στη δημιουργία και εμπορία επώνυμων σειρών προϊόντων Πανελλαδικά.

Στόχος

Η ανάπτυξη πλήρους και ανταγωνιστικού χαρτοφυλακίου προϊόντων Α' υλών Αρτοποιίας, Ζαχαρ/κής και Μαζικής Εστίασης που απευθύνονται στην επαγγελματική αγορά,προσφέροντας συγκριτικά πλεονεκτήματα. Παράλληλα, αναζητούνται στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού σε εξειδικευμένες προϊόντικές κατηγορίες, όπου η δημιουργία ιδιωτικής ετικέτας δεν ενδείκνυται (π.χ. σοκολάτα).

Λύση

Δημιουργία τμήματος Marketing. Εκπόνηση Business Plan καιMarketing plan. Διενέργεια εσωτερικής έρευνας, ανάλυση των λειτουργιών και της οργανωτικής δομής. Αναδιοργάνωση κωδικών, σχεδιασμός reports, εκπαίδευση προσωπικού, κοστολόγηση. Είναι κάποιες από τις ενέργειες που προηγήθηκαν της διαδικασίας του Στρατηγικού σχεδιασμού.

Σε δεύτερη φάση,ξεκινά η υλοποίηση του σχεδιασμού, με την αλλαγή της εικόνας και ταυτότητας της εταιρίας, τη δημιουργία μηχανισμού ανάπτυξης νέων προϊόντων μαρκών (brands) και την υποστήριξή τους. Παράλληλα αναπτύσσεται πρόγραμμα προβολής της εταιρίας και των προϊόντων της, ενεργοποιείται η παρουσία της στο Internet και σχεδιάζεται πλήρες υλικό Marketing.

Marketing Planning

Στην περίπτωση Παπαγεωργίου,η Prime Marketing είχε την ευκαιρία να σχεδιάσει από την αρχή μαζί με τους επιχειρηματίες, τη στρατηγική Marketing της επόμενης μέρας.Με σεβασμό στην ιστορία της εταιρίας και στόχο την ισχυροποίησή της στο μέλλον, αποτύπωσε σε ένα 3ετές σχέδιο Marketing τους στόχους της, αλλά κυρίως τους τρόπους και τα μέσα για την επίτευξή τους.

Εφαρμόζοντας το σχεδιασμό και αναπροσαρμόζοντάς τον όπου προέκυπτε ανάγκη, η εταιρία Παπαγεωργίου, πορεύτηκε τα επόμενα χρόνια αλλάζοντας εντελώς την εικόνα της και τη στόχευσή της προς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Συγχρόνως κατεύθυνε σταδιακά τον κύκλο εργασιών της, σε πιο πρόσφορα και κερδοφόρα κανάλια.

Διαχείριση Στρατηγικών partners

Η Prime Marketing αναλαμβάνει τη συνεργασία με στρατηγικούς partners του εξωτερικού από τη Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ρουμανία και Τουρκία. Επίσης, στοχεύει στην αναζήτηση νέων αξιόλογων συνεργατών στη διεθνή αγορά, μέσω σημαντικών εκθέσεων του κλάδου τροφίμων στην Ευρώπη (Anuga, Sial, IBA, Fi, Tutto Food, Salon du chocolat κ.α.)

New brand development

Χτίσιμο προϊοντικών σειρών από το 0 με επιλογή: πρώτων υλών, χαρακτηριστικών, χωρών προέλευσης προμηθευτών, συσκευασιών, κόστους κλπ. Αντικατάσταση μεγάλου μέρους του χαρτοφυλακίου προϊόντων σε πολλές κατηγορίες. Βελτίωση μικτής κερδοφορίας των επώνυμων προϊόντων κατά 15% σε μια τριετία.

…Και η συνέχεια

Λανσάρισμα μιας καινούργιας, πολλά υποσχόμενης, γραμμής φυσικών προζυμιών κάτω από τη μάρκα Zymitis. Εισαγωγή σε μια νέα κατηγορία εξειδικευμένων Α΄ υλών.
Οργάνωση της παρουσίας της εταιρίας, σε όλες τις σημαντικές εκθέσεις του κλάδου της Αρτοποιίας & Ζαχαρ/κής στην Ελλάδα.


  Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 196 | Τ.Κ. 26443
  2610 222294     info@primemarketing.gr
Follow us